pondělí 4. května 2009

Zprovoznění RDS-TMC na HTC bez nutnosti TMC přijímače

Předpokládám, že většina lidí je obeznámena s technologií RDS-TMC, používanou pro přenos dopravních informací do navigačních zařízení, kdo neví o co se jedná, doporučuji stránky www.rds-tmc.cz

Normálně pro zprovoznění potřebujete mít k navigaci (telefonu) připojený TMC modul za cca 2500kč a více avšak telefony na telefonech HTC se dá využít vestavěné rádio nyní díky vývojářům z XDA-Devolopers bez nutnosti dalšího zařízení. Potřebujete tedy jen telefon HTC Diamond, Touch Pro, HD a handsfree jako anténu rádia.

Jak na to?

Stáhněte si aktuální instalační balíček HyperGPS.cab ze stránek XDA-Developers a beemer_cert.cab a oba nainstalujte do paměti telefonu!

Spusťte nový program z nabídky start - HyperGPS, objeví se konfigurační okno, kde vyberte COM Port (většinou je volný 8) ostatní nastavení ponechte. Klikněte na tlačítko TMC, pokud se objeví chybová hláška, ujistěte se, zda jste nainstalovali beemer_cert.cab případně změňte port!!! Pokud vše proběhne v pořádku objeví se vedle tlačítka TMC nápis TMC DRIVER ACTIVE

Nyní máte v telefonu aktivovánu službu TMC, pokud máte v telefonu navigaci iGO8, najděte soubor system.ini v adresáři iGO8/save/ a vložte do něj následující text:

[tmc]
saved_config_available="1"
saved_config_classname="NMEA_GPSTMC_ROYALTEK"
saved_config_portname="COM"
saved_config_port="9"
saved_last_tuning_mode="0"
saved_last_frequency="897"



do saved_config_port dosaďte číslo portu nastavené v předchozí konfiguraci, do saved_last_frequency nastavte výchozí umístění vysílače RDS kde se nacházíte podle následující mapy:


Pro Prahu také vysílá RDS-TMC ČRo Regina 92,6

Číslo frekvence dasaďte bez desetinné čárky!!!

Uložte soubor system.ini ujistěšte se že máte připojené handsfree a pokud jste vše provedly správně a spustíte program iGO, automaticky se spustí RDS-TMC a zobrazí se Vám dopravní informace...

Tento ovladač pro TMC by měl být funkční i v jiných navigačních programech jako TomTom apod. Testoval jsem na Touch Pro s původní anglickou ROM a iGO8.3

EDIT: Úspěšně otestováno i na EnergyROM 3.0 s WM6.5
Problém s nefunkčností v iGO často způsobuje nastavení jiného vzhledu než standartního!!!

Rád bych upozornil, že ovladač je zatím ve stádiu testování a nemusí pracovat zcela korektně ve všech systémech!

22 komentářů:

SpaceNet řekl(a)...

Předem bych rád poděkoval autorovi za super návod, vše funguje bezvadně, akorát se chci zeptat, zda musím mít po celou dobu připojená sluchátka, aby to mohlo přijímat RDS, protože vždy když zapnu IGO s připojenými sluchátky, tak mi automaticky začne hrát rádio a není přes něj slyšet hlas navigace.

Káčko řekl(a)...

Sluchátka dělají především anténu, bez antény nelze přijímat signál. Podle mého názoru stačí aktualizovat data před tím, než se vyjede, pak se může anténa - sluchátka odpojit, ale to je jen můj osobní názor, který nemusí být směrodatný.

Káčko řekl(a)...

Já mám jiný problém, navigace modul najde, ale nevidí nikde žádná data, žádná se nestáhnou. Zkoušel jsem jak 96,6, tak 92,6. nějak s tím více nedokáži hnout.
HTC Diamond ROM 1.93
Předem děkuji za případnou pomoc.

patax řekl(a)...

Já se dostanu jen k tomu zmáčknutí TMC a pak chybová hláška. Instaloval jsem vše několikrát i zkoušel porty. Jednou se mi to chytlo na COM5, ale pak už jen ta hláška. Mám HTC Touch HD. Nepomohl by někdo z Prahy?

Derby00 řekl(a)...

4SpaceNet: sluchatka musi byt pripojena, pokud chces aktualni data, myslym ze by to slo propojit pomoci adapteru 3v1 pro HTC, pichnout sluchatka i nabijecku...
Co se tyka hrani radia,spust konfiguracni program HGPSClient.exe a zkus nastavit Mute Radio: Mute

4Petr: Mam pocit, ze po odpojeni sluchatek zustanou opravdu aktualizovana data ale uz se nebudou prihravat nova.
K problemu s datama, mam ykusenost, ze pokud pouziji jiny vzhled nez Standartni, nenactou se data presto ze se TMC prijimac zobrazuje!!

4patax: nevim presne jakou hlasku ti to pise, jeste se mrknu, mam poneti ze s HDckem byly nejake problemy...

Káčko řekl(a)...

Derby00 - Dík za radu, protože je pravdou, že když spustím základní skin, tak se TMC načte a dokonce stáhne cca 28 stránek dopravních omezení.
Nechápu proč je omezení TMC právě skinem, ale doufám, že to Dimka pořeší a bude v následné verzi omezení TMC odstraněno.
Pefektní práce

patax řekl(a)...

to Derby00: No píše to tu hlášku, žq mám nainstalovat driver nebo změnit port. Zkusím to s těmi sluchátkami někde venku!

shanny řekl(a)...

Nainstaloval jsem vše podle návodu, client určil port 8, upravil jsem system.ini dle návodu, ale v navigaci to nefunguje. V TMC nastavení je vše "auto", dám hledat s připojenými sluchátky, ale výsledek žádný. Konečný verdikt je "Nenalezeno TMC". Jsem z Brna, nastavené mám "951". Přístroj je HTC Touch Pro, navigace iGO 8.3.2.83157 ze dne 3.dubna 2009. Použitý skin je Dimka(W) 1.1.11.8(e) - TomSoft. Podotýkám, že to nejede ani na defaultní vzhled v základním nastavení. Pokud má někdo podobný problém a vyřešil to, tak prosím o radu. I od těch, kteří tuší problém. Já pak vše vyzkouším. Děkuji za radu.
Shanny

Derby00 řekl(a)...

4shanny: Musim opakovat co jsem napsal a je to na 99% skinem!!!
Kdyz mas jiny nez standard a spustis s TMS iGo tak to jak napises nic nenajde, ale i kdyz v te chvily zmenis vzhled na standad tak to nepomuze!!!V teto chvili je totiz sluzba TMC "kousla" pomuze jen ji deaktivovat a znovu aktivovat!!!

Nejjednoduseji restartuj telefon, nastav standartni skin v iGo, potom teprve aktivuj TMC a nasledne spustit iGo a pujde to!

CoTTeach řekl(a)...

Jsem na tom stejně jako Petr.
HTC Diamond 1.93. Vyzkoušel jsem snad úplně vše, ale iGO 8.3.2.83157 žádné data nenajde. Přitom program na příjem TMC zpráv vidí data bez problému. Umí někdo poradit? Děkuji CoTTeach.

Unknown řekl(a)...

Zdravím, mám HTC Touch Pro 2. Když vše udělám dle návodu, tak se mi v iGO na chvilku ukáže že nalezl RDS ale po chvilce cca 10sec zmizne a hlásí zařízení nenalezeno. Takto to funguje pouze s verzí"HyperGPS_WM6_B1.cab" s novější to neotevře žádný port. Používáno s Standartnim skinem. Nevíte co s tím?

mezak řekl(a)...

Tak jsem to dostal taky do HTC Diamond. Jen me zajima presna funkcnost zarizeni.Je skoda, ze po restartu navigace se vsechny informace strati a taky me zajima jak casto si TMC hleda informace.Pak by me zajimalo jestli nekdo vi, kdyz jsou pripojena sluchatka, jestli jde zvuk prepnout na telefon aby hlaseni bylo slyset v aute.

Derby00 řekl(a)...

Problémů může být neomezeně, doporučuji ze stránek XDA-Developers mít vždy aktuální verzi a odzkoušet vždy na skinu Standard!! Po nastavení skinu Standard resetovat telefon a spustit TMC, osobně používám iGO8 v 8.3.1.57021 a funkčnost mám ověřenu v Touch Pro od originální ROM HTC po aktuální ROM s WM6.5

vasin řekl(a)...

Zkoušel jste to někdo i na Touch Pro 2? Nejak to nemohu rozchodit.

Derby00 řekl(a)...

HTC Diamond2(Topaz) by měl podle autorů již s poslední verzí ovladačů fungovat.
HTC Touch PRO2(Rhodium) má hlášeno prozatím problémy na jejichž odstranění autoři pracují!

Jirka řekl(a)...

Ahoj , poradí prosím někdo zda to bude fungovat na starým HTC P3300 Artemis?
Má FM rádio a nainstalovaný IGO 8
Diky za info a hezkej den všem

Derby00 řekl(a)...

Podle oficiálního threetu je snaha o zprovoznění na Artemis, bohužel však chybí vývojáři.

Unknown řekl(a)...

Děkuji za návod. Mám HD2, iGO8 a základní skin. I přesto mi to po chvíli napíše TMC nenalezeno. Víte někdo co s tím?

Derby00 řekl(a)...

Na intenetu jsem nasel toto pravděpodpně by to mohlo tvůj problém vyřešit:
http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=6702320&postcount=2032

Unknown řekl(a)...

Mám HD2, navigace iGo 8 a Primo. Nepodařilo se mi rozchodit TMC. Prohledával jsem 10 různých diskuzí. Z toho, co jsem se dočetl jsem pochopil, že zatím není vhodný ovladač pro FM transmiter v HD2. Na HD2 HyperGPS nefunguje.

Podařilo se TMC někomu na HD2 rozchodit?

Derby00 řekl(a)...

Zda se, ze jiz se ve vyvoji ovladacu nepracuje a HD2 neni ofic. podporovan...

Unknown řekl(a)...

Zdravím všechny, poradíte někdo, jak spustit fm vysílač na HD2, rád bych přehral soubory mp3 z telefonu v rádiu automobilu, pokud je to možné, prosím o popis, jak postupovat. Děkuji